דרישה מהרש"פ: פעלו לתיקון הנזקים הקשים בבריכות שלמה

    "היהודים לא היו מרוצים מעבודות המים ורבבות הרבה של אנשים התגודדו וצעקו כנגד שיפסיק את המעשה שבכוונתו לעשות"
    קובי פינקלר No Comments on דרישה מהרש"פ: פעלו לתיקון הנזקים הקשים בבריכות שלמה

    2000 שנים עברו מאז נבנו בריכות שלמה שהובילו מים מגוש עציון לירושלים בתקופת בית שני, הבריכות הנמצאות בשטח A שברשות הפלסטינית ניזוקו בצורה קשה: "אם לא יטפלו בנזק בצורה מהירה הקירות הנוספים עלולים לקרוס גם הם"

    "היהודים לא היו מרוצים מעבודות המים ורבבות הרבה של אנשים התגודדו וצעקו כנגד שיפסיק את המעשה שבכוונתו לעשות"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה מ-2000 שנים עומדות בריכות שלמה הנמצאות בסמוך לאל ח'אדר שבנפת בית לחם, אלא שבסיור שערך בנימין טרופר רכז המדריכים של בית ספר שדה כפר עציון התגלה כי אחד הקירות של אותם הבריכות קרס, הסיבה אינה ידועה כעת.

    מנהל בית הספר שדה כפר עציון ירון רוזנטל מסביר: "מדובר בבריכות שנבנו בתקופת בית שני והן נועדו לשמש כמקור לאספקת המים לירושלים בתקופת בית שני. הבריכות השתמרו בצורה נהדרת עד היום והן נמצאות בשטח A השייך לרשות הפלסטינית".

    כבר בכתבי יוספיוס פלביוס מוזכרים הבריכות והמעיין המוביל את המים לבריכות "ופילטוס התקין צינור מים לירושלים על חשבון כספי ההקדשות ומשך את ראשית הזרם ממרחק מאתים ריס. אך היהודים לא היו מרוצים מעבודות המים ורבבות הרבה של אנשים התגודדו וצעקו כנגד שיפסיק את המעשה שבכוונתו לעשות".

    ‏כעת מתכוונים בבית ספר שדה לפנות לגורמים ברשות הפלסטינית כדי שידאגו לתיקון הנזק "חשוב מאוד לתקן את הנזק כמה שיותר מהר, מהתמונות אנחנו יכולים לראות שהקיר הנוסף שעומד כבר 2000 שנים על תילו עומד לקרוס גם כן, אנחנו נפעל כדי לתקן את הבריכות שהן חלק מהמורשת היהודית באזור גוש עציון"



    0 תגובות